Základy edukační činnosti
2. rok studia, letní semestr (LS), 1 kredit
přednášející: PhDr. Marcela Svěráková
Předmět rozšiřuje poznatky z didaktiky, procvičuje jejich praktickou aplikaci při edukaci nejen pacientů, ale i ošetřovatelského personálu. Cílem je získat zkušenosti a základy dovedností pro realizaci zdravotní výchovy ve zdravotnických a dalších společenských institucích.
Výukové materiály:
01 - Primární prevence
02 - Edukace - Základní pojmy
03 - Teorie změny, Edukační projekt
04 - Metody, formy, prostředky výchovy, projekty pro média
05 - Moderní pojetí vztahu zdravotník/pacient
Doporučená literatura:
- BASTL, P., ŠVEC, V. Zdravotník lektorem. Brno: IDVPZ, 1997. ISBN 80-7013-251-5.
- GRECMANOVÁ, H. A KOL. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: Hanex, 2000. ISBN 80-85783-28-2.
- KALHOUS, Z., OBST, O. A KOL. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
- KOZIEROVÁ, B., ERBOVÁ, G., OLIVIEROVÁ, R. Ošetrovatelstvo, 1., 2.. Osveta Martin, 1995.
- MUŽÍK, J. Androdidaktika.. Praha, ASPI Publishing, 2004. ISBN 80-7357-045-9.
- MUŽÍK, J. Andragogická didaktika. Praha: Codex Bohemia, 1998. ISBN 80-85963-52-3.
- PETTY, G. Moderní vyučování. Portál Praha, 1996. ISBN 80-7178-070-7.
- PRŮCHA, J. Proměny vzdělávání v mezinárodním kontextu. UK Praha, 1992.
- TOMANOVÁ, D. Dovednost pomáhat projektovat program pro uživatelskou skupinu. UP Olomouc, 1999.
- ÚLEHLA, I. Umění pomáhat: Učebnice metod sociální praxe.. Praha, SLON, 1999. ISBN 80-85850-69-9.
- Časopis Sestra, Florence, Ošetřovatelství, Diagnóza v ošetřovatelství aj. odborné časopisy.
On-line katalogy knihoven: